Τo newsletter (ή αλλιώς ενημερωτικό email) αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο του marketing. Πρόκειται για μια υπηρεσία που δεν στοχεύει μόνο στην ενημέρωση των ενδιαφερομένων για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, προσφορές ή νέα σχετικά με την επιχείρηση αλλά και στη διατήρηση της σχέσης της με τους ήδη πελάτες. Τα newsletters αποστέλλονται συνήθως σε άτομα που έχουν εγγραφεί για να λαμβάνουν ενημερωτικά emails από την επιχείρηση.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός newsletter;

  1. Αυξάνει την επισκεψιμότητα: Η αποστολή ενός ενημερωτικού email είναι ένας τρόπος να υπενθυμίσει μια επιχείρηση την παρουσία της. Όταν ένα ενημερωτικό email έχει ενδιαφέρον περιεχόμενο, τότε δίνετε κίνητρο στους χρήστες να επισκεφτούν τον ιστότοπό της επιχείρησης και να περιηγηθούν σε αυτόν.
  2. Αποστολή newsletter σε συγκεκριμένους χρήστες: Χωρίζοντας τους χρήστες σε λίστες, έχετε την δυνατότητα να προσαρμόσετε το περιεχόμενο του email αποκλειστικά για εκείνη την λίστα χρηστών. Έτσι, ένα newsletter μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση των πωλήσεωμ μιας επιχείρησης.
  3. Μετρήστε την απόδοσή τους: Με την αποστολή ενός newsletter αποκτάτε πρόσβαση στα στατιστικά στοιχεία του email. Μπορείτε να δείτε τον αριθμό των χρηστών που άνοιξαν το email, πόσοι χρήστες έκαναν κλικ σε οποιονδήποτε σύνδεσμο περιείχε το email ή πόσοι έκαναν unsubscribed. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να κάνετε αλλαγές που θα βοηθήσουν στην βελτίωση της απόδοσης των newsletter.
  4. Χαμηλό κόστος: Η αποστολή newsletter είναι ένας οικονομικός τρόπος σε σχέση με άλλες στρατηγικές marketing, οι οποίες πολλές φορές απαιτούν συγκεκριμένα ποσά για να φέρουν αποτελέσματα.

Πως φτιάχνω ένα newsletter;

Πριν προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός newsletter θα πρέπει να έχουμε αποφασίσει τι περιεχόμενο θέλουμε να έχει. Για παράδειγμα, θα έχει στόχο την ενημέρωση, την επίσκεψη κάποιας συγκεκριμένης σελίδας, θα στοχεύει στην πώληση κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας ή θα υπάρχει κάποια φόρμα συμπλήρωσης;

Βήμα 1:

Αρχικά, προσθέστε τους παραλήπτες σας. Θέλετε για παράδειγμα να στείλετε σε όλους τους χρήστες που είναι εγγεγραμμένοι ή σε κάποια συγκεκριμένη λίστα χρηστών;

Βήμα 2:

Κατά τη δημιουργία του newsletter θα πρέπει να εισάγετε έναν αποστολέα, ποιος στέλνει δηλαδή αυτό το email. Καλό θα ήταν να γράψετε κάτι που θα κάνει τους χρήστες να σας αναγνωρίσουν. Αν για παράδειγμα, γράψετε το όνομα της επιχείρησής σας, τότε θα είναι πιο εύκολο να σας αναγνωρίσουν σε σχέση με το αν γράφατε το ονοματεπώνυμό ή το email σας. Μην προσθέτετε προσωπικά σας emails (πχ gmail, hotmail κτλ) καθώς είναι μια ενέργεια που αφενός ενδέχεται το newletter σας να βρεθεί στα ανεπιθύμητα των χρηστών και αφετέρου προκαλεί δυσπιστία στους χρήστες για την αξιοπιστία του email.

Βήμα 3:

Γράψτε ένα θέμα. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να βρείτε κάτι που θα παρακινήσει τον χρήστη να ανοίξει το newsletter. Η δημιουργία ενός θέματος δεν είναι μια εύκολη διαδικασία καθώς θα πρέπει να είστε δημιουργικοί και σύντομοι.

Βήμα 4:

Συντάξτε το περιεχόμενο. Εδώ, μπορείτε να προσθέσετε ότι χρειάζεστε. Αν για παράδειγμα, στοχεύετε στην πώληση κάποιων προϊόντων μπορείτε να προσθέσετε τίτλους, εικόνες ή συνδέσμους. Μπορείτε να προσθέσετε χρώματα, να αλλάξετε τις γραμματοσειρές ή να προσθέσετε το λογότυπο της επιχείρησής σας. Φροντίστε να συμπεριλάβετε ό,τι χρειάζεται να ξέρουν οι χρήστες και αποφύγετε να στέλνετε πολλαπλά newsletter μέσα στην ίδια μέρα.

Βήμα 5:

Εφόσον έχετε ολοκληρώσει όλες τις παραπάνω διαδικασίες και έχετε αποστείλει στους συνδρομητές σας το ενημερωτικό email, μπορείτε πλέον να παρακολουθείτε την απόδοσή του. Δείτε πόσοι από τους χρήστες άνοιξαν το email, πόσοι αλληλεπίδρασαν με αυτό ή πόσοι έκαναν απεγγραφή. Αν υπάρξει μεγάλο ποσοστό χρηστών που έκαναν απεγγραφή, τότε την επόμενη φορά που θα δημιουργήσετε ένα νέο newsletter φροντίστε να αλλάξετε το περιεχόμενό του προσπαθώντας να προσεγγίσετε το ενδιαφέρον των χρηστών με έναν διαφορετικό τρόπο.

Η δημιουργία ενός newsletter δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Σκεφτείτε τι είναι αυτό που ενδιαφέρει τους χρήστες και με ποιον τρόπο θα μπορούσατε να τους το παρουσιάσετε μιλώντας τους σε απλή γλώσσα.

Tips για το τέλος!

  • Καλό θα ήταν να μην το παρακάνετε με την αποστολή των newsletters. Φροντίστε να τα στέλνετε σε συγκεκριμένο διάστημα έτσι ώστε να μην γίνονται βαρετά και ενοχλητικά στον χρήστη.
  • Αποφύγετε υπερβολικές εκφράσεις, πολλές λέξεις γραμμένες με κεφαλαία γράμματα και τα υπερβολικά θαυμαστικά.