Το SEO ή αλλιώς βελτιστοποίηση ιστοσελίδων είναι μία τεχνική που μπορεί να βοηθήσει μια ιστοσελίδα να αυξήσει την επισκεψιμότητά της. Παρόλο που πολλοί μπορεί να θεωρούν το SEO ως κάτι εύκολο, στην πραγματικότητα είναι πιο περίπλοκο.
Πολλές φορές στη προσπάθειά μας να ενισχύσουμε το SEO μιας ιστοσελίδας, μπορεί να ακολουθήσουμε “κακές” πρακτικές, οι οποίες δεν συμφωνούν με τους κανονισμούς της Google. Αυτό, μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα να βλάψει την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ποιες όμως είναι οι πρακτικές που μπορεί να βλάψουν το SEO μιας ιστοσελίδας;
Υπερβολική χρήση λέξεων κλειδιών (Keyword stuffing)
Το Keyword stuffing είναι ένας όρος που χρησιμοποιούμε στο SEO και αναφέρεται στην υπερβολική χρήση λέξεων – κλειδιών που χρησιμοποιούνται σε ένα κείμενο ή μια meta – περιγραφή και έχει ως σκοπό να “ξεγελάσει” τις μηχανές αναζήτησης για υψηλότερη κατάταξη.
Η χρήση λέξεων – κλειδιών είναι μια από τις καλύτερες πρακτικές SEO, όταν όμως τη χρησιμοποιούμε με μέτρο. Η υπερβολική χρήση τους στο περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας, θα αποθαρρύνει τους επισκέπτες να συνεχίσουν την περιήγησή τους μέσα σε αυτή. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την χαμηλή κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Κακής ποιότητας περιεχόμενο
Δώστε βάση στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Η δημοσίευση άσχετου περιεχομένου ή περιεχόμενο χωρίς καμιά ουσιαστική πληροφορία, θα αποθαρρύνει τους χρήστες να επισκεφτούν ξανά τον ιστότοπο.
Αντιθέτως, εάν η ιστοσελίδα σας περιέχει πρωτότυπο και πλούσιο περιεχόμενο σχετικό με το αντικείμενο της επιχείρησής σας, θα καταφέρετε να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας και να αυξήσετε την οργανική επισκεψιμότητα.
Διπλότυπο περιεχόμενο ή Λογοκλοπή
Το διπλότυπο περιεχόμενο ή η λογοκλοπή είναι από το πιο σημαντικά λάθη και σίγουρα έχουν αρνητικά αποτελέσματα στο SEO.
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι πρωτότυπο και να παρέχει σημαντικές πληροφορίες στον επισκέπτη. Τα διπλότυπα περιεχόμενα εκτός από το ότι δεν προσφέρουν καμιά επιπλέον πληροφορία στον χρήστη, θα προκαλέσουν και τη σταδιακή μείωση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα.
Από την άλλη, η αντιγραφή περιεχομένου από άλλη σελίδα δεν ενδείκνυται αφού οι μηχανές αναζήτησης θα θεωρήσουν το περιεχόμενο ως “κλεμμένο” και επιπλέον μπορεί να επιφέρει ακόμα και δικαστικές συνέπειες. Εδώ, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι με τον όρο “αντιγραφή” εννοούμε την προσθήκη αυτούσιου περιεχομένου από άλλη ιστοσελίδα μέσα στη δική μας. Φυσικά, μπορείτε να πάρετε ιδέες από άλλους ιστοτόπους συντάσσοντας το δικό σας περιεχόμενο.
Διαφημίσεις και αναδυόμενα παράθυρα (pop-ups)
Σύμφωνα με τον οδηγό της Google (δείτε εδώ), αναφέρεται πώς οι διαφημίσεις που καλύπτουν την οθόνη του χρήστη καθώς μετακινείται προς τα κάτω στη σελίδα αλλά και τα pop-ups που δεν κλείνουν χωρίς ο επισκέπτης να προβεί σε κάποια ενέργεια, θεωρούνται μη φιλικές προς τον χρήστη άρα και η ιστοσελίδα μη ποιοτική.
Ποιότητα των backlinks
H Google δίνει σημασία στις ιστοσελίδες που συσχετίζονται με τη δική σας ιστοσελίδα. Γι’αυτό τον λόγο, θα πρέπει να προσέχετε τη ποιότητα των backlinks καθώς links από ιστοτόπους αμφιβόλου ποιότητας θα μπορούσαν να βλάψουν το SEO του website σας.
Η εφαρμογή αυτών των τεχνικών θα μπορούσε να αποδειχθεί “καταστροφική” για το SEO της ιστοσελίδας σας. Μπορείτε όμως, ακολουθώντας μια σωστή στρατηγική να αποφύγετε εύκολα αυτά τα λάθη και παράλληλα να βελτιστοποιήσετε το SEO σας.